EXISTENŢA UNUI POPOR NU SE DISCUTĂ, EA SE AFIRMĂ

„...Într-o țară de slugi el a introdus onoarea. Și într-o turmă fără caractere, orgoliul. România era o Sahară populată. Cei aflați între cer și pământ n-aveau nici un conținut decât așteptarea. Cineva trebuia să vină ..."

joi, 30 septembrie 2021

Majadahonda, vis împlinit

 Sfârșit de septembrie la Majadahonda 



Anul 2021

Când visul unora a fost să ajungă în Cosmos, iar al altora să treacă Prutul, eu toată viața am visat să ajung la Majadahonda. Și nu oriunde, ci fix în locul în care doi români, cei mai destoinici capi ai Mișcării Legionare și-au pierdut viața în războiul civil spaniol. Cu praf de pușcă, arme și muniție pentru că, din păcate, la vremea aceea așa se duceau luptele identitare. A fost o bătălie între cei care doreau să implementeze comunismul, cu republica lor, într-o monarhie hegemonică reprezentată de un rege care era unsul lui Dumnezeu. Sau cum ar spune bunica, a fost un război între diavol și Dumnezeu. 

Am legat o panglică tricoloră pe crucea din fața monumentului, am depus un steguleț și m-am recules. Nu pot să descriu în cuvinte trăirea pe care o ai atunci când ajungi acolo. Este un amestec de bucurie și lacrimi pe care nu le poți stăpâni. E ceva unic.


Căzuți pentru Dumnezeu, Spania și România, asta scrie pe frontispiciul monumentului care are reprezentate două litere m ce sunt unite de o cruce. 


Dacă după 84 de ani Spania este monarhie se datorează și celor două jerfe românești, Moța și Marin. 
Am adăugat o pată de culoare impresionantului monument legionar pe care îl găsiți doar în afara României. Este meritul unei țări 
care știe să își omagieze eroii în ciuda vremurilor și pentru asta mă înclin până la pământ. 

 
TLC!

Arriba ESPAÑA!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu