EXISTENŢA UNUI POPOR NU SE DISCUTĂ, EA SE AFIRMĂ

„...Într-o țară de slugi el a introdus onoarea. Și într-o turmă fără caractere, orgoliul. România era o Sahară populată. Cei aflați între cer și pământ n-aveau nici un conținut decât așteptarea. Cineva trebuia să vină ..."

miercuri, 18 august 2010

Romania-tara lu` scapa cine poate

Pentru ca ieri se anuntau ploi si era cam innorat, am zis sa merg cu troleibuzul pana in oras(de regula folosesc bicicleta). Mi-am rezolvat treburile si m-am intors acasa cu acelasi troleibuz. La un moment dat, soferul acestui mijloc de transport pune o frana brusca, scoate capul pe geam si-l apostrofeaza pe un alt sofer de autoturism ce avea numere de inmatriculare de Italia si care-i taiase calea cu apelativul "mai sclavule, veniti si voi o data pe an acasa, va spargeti in figuri si nu mai incapeti pe strazi, fir-ar mama dracului de sclavi!!!". Mda, mi-am spus. Ce sa zic! Soferul avea dreptate. In luna august a fiecarui an, Romania se aglomereaza de cei ce vin de la munca. Un prieten de-al meu care este politist la circulatie mi-a spus ca au mult de furca cu cei ce vin acasa de prin strainatate. Luna august este pentru ei o luna plina, pentru ca e aglomerata cu accidentele rutiere ale acestora. Chiar acum vreo doua saptamani, atunci cand ma intorceam din tabara de vara a Noii Drepte asistasem fara voie la un accident rutier in care protagonistul principal era un "italian"(roman care munceste in Italia).
Zilele trecute am stat de vorba cu un roman ce munceste in Germania, unul din cei 4 milioane din romanii plecati la munca, peste hotare. L-am intrebat cum se simte departe de tara in care s-a nascut. Stiti ce raspuns am primit? "Mihai am avut de ales intre a fi un bun roman, iubitor de patrie, dar mort de foame si a trai decent intr-o tara straina, o tara unde nu exista birocratie, haos si instabilitate economica. "Mihai, Germania e raiul, Romania e iadul!!! De ce mai stai in Romania? De ce accepti bataia asta de joc?" I-am explicat prietenului meu ca sunt roman de atatea generatii si ca aici in tara asta sunt genele mele. Strabunicii si bunicii mei s-au jertfit sa avem patria noastra si nu e vina mea ca dupa decembrie `89 am avut parte doar de conducatori tradatori de neam si tara care s-au vandut pentru cativa arginti. S-ar trai bine si in tara asta daca am fi corecti, crestini, iubitori de dreptate, luptatori, uniti si dispusi la sacrificiu. Deocamdata aceste calitati lipsesc pentru a fi un popor mare si respectat, dar nu-i timpul pierdut si sunt increzator in ceea ce viitorul a harazit acestei natii. Sunt tanar si incerc sa schimb lumea implicandu-ma. N-am dat "bir cu fugitii" si nu am abandonat Romania pentru interese materiale chiar daca avem de trecut prin acest purgatoriu numit viata in Romania. "Ceea ce nu ne darama, ne intareste", spunea un mare invatat si chiar daca voi credeti ca sunteti fericiti acolo, pentru straini nu sunteti decat niste cetateni second-hand. Nu veti fi niciodata “acasa”. Da, dar in Romania au succes doar politrucii, fostii si actualii securisti (cu sau fara...acoperire), interlopii si manelistii, nesimtitii si curvele, mi-a spus acesta. "Mihai, ce-i cu tine, visezi? Cu astfel de "aratari" vrei sa schimbi Romania? Dragule, fa-ti bagajele ca in Romania, scapa cine poate! Ultimul stinge lumina si nu vreau ca tu sa fii ala. Aaa!!! Si inca ceva : prefer sa fiu sclav in Germania unde castig 1.500 euro, decat rob in Romania unde castigi 150 euro, intr-o tara pe care tu o iubesti ca un prost si care nu mai e a ta demult. Trezeste-te Mihai, ai uitat ca Romania este din `89, o gubernie ruseasca?" Am ramas mut de uimire stiind cata dreptate are, dar m-am intristat ca marea majoritate a romanilor ajunsi sa munceasca prin tari straine isi reneaga identitatea , ba mai mult, injura Romania. Chiar asa sa fie? Din tara asta scapa cine poate?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu