EXISTENŢA UNUI POPOR NU SE DISCUTĂ, EA SE AFIRMĂ

„...Într-o țară de slugi el a introdus onoarea. Și într-o turmă fără caractere, orgoliul. România era o Sahară populată. Cei aflați între cer și pământ n-aveau nici un conținut decât așteptarea. Cineva trebuia să vină ..."

miercuri, 25 ianuarie 2012

Noua Dreapta prezenta la Iasi - 153 de ani de la Unirea Principatelor Romane - 24 ianuarie 2012



A trecut si 24 ianuarie 2012. Lasand la o parte huiduielile si fluieraturile cu care deja ma obisnuisem inca din anii trecuti, totul a fost la superlativ. Orasul Iasi ne-a asteptat cu mult soare, bucurandu-se de oaspetii veniti de pe intreg cuprinsul tarii, ba chiar si de dincolo de Prut. Chiar daca atunci cand ne-am ocupat locul in Piata Unirii pentru a serba cei 153 de ani de la mica unire, am fost agresati verbal de catre doi pensionari USL-isti care nu intelegeau ce cautam noi acolo, totul a fost minunat. Au tipat la noi cei doi mosuleti pana s-au plictisit. Spuneau celor din jurul nostru ca organizatia din care facem parte este interzisa in Romania si ca n-avem dreptul sa manifestam. I-am lasat sa-si faca numarul ca deh, suntem intr-o tara libera, iar dreptul oamenilor la libera exprimare trebuie respectat atunci cand esti intr-un loc public.

La Iasi au participat la sarbatorirea Unirii si cateva oficialitati de-ale locului care in tot timpul manifestarilor au fost huiduite. Ba chiar au venit si vreo cativa parlamentari din USL care si acestia au primit acelasi tratament. S-a fluierat la slujba desfasurata de catre un sobor de preoti si la depunerea de coroane. S-a fluierat atunci cand mai marii comunitatii locale s-au adresat multimii sau cand s-a cantat imnul national de parca am fi fost pe nu stiu ce stadion de fotbal. Mai mult decat atat, a fluierat chiar si un grupuscul de tineri ai PNL ce se afla la cativa metri de noi, atunci cand am scandat cat ne-a tinut gura: “Jos hotarul de la Prut!” sau “Basarabia e Romania!”Mi-am zis in gand ca probabil acesti tineri liberali sunt urmasii sovieticilor care au instaurat comunismul in Romania si au tot dreptul din lume sa apere cuceririle facute de stramosii lor pe acest pamant, ca doar hotarul de la Prut, ei l-au impresurat cu sarma ghimpata!

Dupa ce s-au terminat festivitatile organizate de autoritatile locului si dupa ce jandarmii ieseni au desfacut perimetrul de acces in locurile in care mai daunazi dansasera hora talharilor si a infractorilor cu dosare la DNA cei veniti din Parlament, membrii si simpatizantii Noii Drepte au spalat rusinea acestora cu o hora adevarata, moldoveneasca. Ne-am prins cu totii in hora unirii. Oameni simpli, profesori, medici, elevi, studenti si alte categorii sociale care nu izbutisera pana atunci sa se bucure cu adevarat de acesta aniversare a Unirii de la 1859, au intins hora fratiei pe pamantul Romaniei. Totul a fost intr-o deplina armonie cu exceptia unui batranel care in tot acest timp a fluturat o hartie pe care scria: “PDL-MAFIA!”

S-a horit cat s-a horit pana ce un grup de pensionari au inceput sa strige: “Jos Basescu!” Oricum ametisem de-atata invarteala, mai rau decat o fac parlamentarii nostri atunci cand vorbesc frumos pe la televizor. Am sunat adunarea si ne-am deplasat spre mitropolie pentru a ne ruga in liniste la sicriul Sf. Parascheva. Dupa aceea ne-am imbratisat cu totii si am hotarat sa ne revedem sanatosi pe 27 martie la Chisinau pentru a serba cei 94 de ani de la unirea Basarabiei cu Patria Mama.

Ne-am despartit cu lacrimi in ochi, iar in drumul nostru spre autoturisme, am trecut prin centrul orasului, aproape de Muzeul Unirii, locul unde odinioara locuise AL. I. Cuza. O multime de “tineri” cu varste cuprinse intre 50 si 90 de ani se bateau de la carnatii cu fasole si un paharel de vin oferite probabil de primaria orasului. M-am uitat la aceasta turma de oi flamande si fara sa vreau mi-am aruncat ochii spre balconul casei lui Al. I. Cuza. Pentru o clipa l-am vazut aievea pe acesta imbracat in uniforma lui frumoasa de militar de culoare albastru inchis cum privea de acolo, de sus, mirat fiind de ce au reusit urmasii lui sa faca cu acest popor romanesc. Bogata tara, flamand popor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu