EXISTENŢA UNUI POPOR NU SE DISCUTĂ, EA SE AFIRMĂ

„...Într-o țară de slugi el a introdus onoarea. Și într-o turmă fără caractere, orgoliul. România era o Sahară populată. Cei aflați între cer și pământ n-aveau nici un conținut decât așteptarea. Cineva trebuia să vină ..."

sâmbătă, 19 februarie 2011

Mandru ca sunt roman - Constantin Brancusi

 
Posted by Picasa
Felicitari celor de la Google! Se pare ca doar americanii de la google ne mai promoveaza in lume. Logoul Google cuprinde sapte lucrari realizate de Constantin Brancusi. Astfel, alaturi de "Domnisoara Pogany" si "Sarutul", logoul prin care Google il celebreaza pe sculptorul roman cuprinde si imagini ale lucrarilor: "Muza adormita in bronz", "Pasare in spatiu", "Nou-nascut", "Prometeu" si "Leda". Constantin Brancusi s-a nascut la 19 februarie 1876 in Hobița, judetul Gorj si a decedat la 16 martie 1957, la Paris. Din pacate n-am auzit de niciun simpozion ori alta manifestare organizata astazi de vreo autoritate a statului cu prilejul celor 135 de ani de la nasterea celui mai mare artist roman. Sa le fie rusine institutiilor statului care ar trebui sa se ocupe de promovarea culturii romanesti in lume! Deh, ce sa-i faci daca avem un ministru al culturii de etnie ungureasca! Ca la noi, la nimenea! Iata ce spunea Constantin Brancusi despre arta sa: "Sunt imbecili cei care spun despre lucrările mele că ar fi abstracte; ceea ce ei numesc abstract este cel mai pur realism, deoarece realitatea nu este reprezentată de forma exterioară, ci de ideea din spatele ei, de esenţa lucrurilor." "Am şlefuit materia pentru a afla linia continuă. Şi când am constatat că n-o pot afla, m-am oprit; parcă cineva nevăzut mi-a dat peste mâini." "Arta trebuie sa odihneasca si sa vindece contrarietatile interioare ale omului. Aceste contrarietati deriva din insusi destinul lui si din tragedia lui. Arta are si aceasta misiune terapeutica; sa ne amintim numai de catharsisul aristotelic."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu